Διαγωνισμοί

Η ρομποτική και η πληροφορική συμπεριλαμβάνονται από το 2003 στις κατηγορίες μαθητικών διαγωνισμών που δίνουν το δικαίωμα σε διακριθέντες μαθητές να εισάγονται στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Στο άρθρο 40 του Ν4692/2020  για την «Αναβάθμιση των Σχολείων» πλέον είναι ξεκάθαροι οι όροι με τους οποίους ένας μαθητής Λυκείου με Παγκόσμια Διάκριση μπορεί να εισαχθεί σε όποια σχολή έχει ως εξεταζόμενο μάθημα την πληροφορική ως υπεράριθμoς και με την προϋπόθεση για την εγγραφή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση  να πετύχει μέσο όρο βαθμών στα μαθήματα που εξετάστηκαν στις πανελλαδικές εξετάσεις τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου.

Η 15χρονη εμπειρία μας σε αντίστοιχους διαγωνισμούς μας δίδαξε ότι, όπως στον αθλητισμό και σε κάθε άλλο διαγωνισμό, η επιτυχία βασίζεται στη σωστή προετοιμασία και τη μεθοδική δουλειά.

Στο mellonlab έχουμε εκπονήσει ειδικά προγράμματα για παιδιά που ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με την αγωνιστική εκπαιδευτική ρομποτική και τον προγραμματισμό θέτοντας γερές εκπαιδευτικές βάσεις και ενδυναμώνοντάς τα συνεχώς.  Τα προγράμματα αυτά απευθύνονται τόσο σε αρχάριους όσο και σε μαθητές με εμπειρία.

  • Οι αρχάριοι μαθητές ανάλογα με τους στόχους και τους διαγωνισμούς που θα επιλέξουν ξεκινούν εντατική εκμάθηση, ώστε να κατακτήσουν τις απαιτούμενες γνώσεις σε μικρό χρονικό διάστημα για να αρχίσουν με σωστές βάσεις να προπονούνται για το διαγωνισμό.
  • Οι προχωρημένοι μαθητές στα πρώτα μαθήματα κάνουν μια επανάληψη των όσων γνωρίζουν με σκοπό οι προπονητές να εντοπίσουν αδυναμίες ή ελλείψεις.  Εφόσον καλυφθούν τα όποια κενά, αρχίζουν το κανονικό εντατικό προπονητικό πρόγραμμα.

Συστήνουμε στους μαθητές μας να αρχίσουν την εμπλοκή τους με την αγωνιστική μορφή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων από μικρή ηλικία, ώστε να αποκτήσουν εμπειρίες και πείρα που θα εξασφαλίσει ένα άριστο αποτέλεσμα στο Λύκειο. Επίσης, για τους μαθητές 4 – 10 χρονών έχουμε επιλέξει κατάλληλους διαγωνισμούς, με τους οποίους  μαθαίνουν να διαχειρίζονται το άγχος τους και συνδέουν τη συμμετοχή τους σε τέτοιες δοκιμασίες μέσα απο ευχάριστες και διασκεδαστικές εμπειρίες χωρίς πίεση, χωρίς να είναι τραυματικές για τα παιδιά.  Τα παιδιά κοινωνικοποιούνται, αποκτούν αυτοπεποίθηση και συνδυάζουν τη μάθηση με το παιχνίδι και τη χαρά με τη δημιουργία και τη γνώση.

Μαθητές που δεν έχουν ασχοληθεί με αντίστοιχους αγώνες ή δεν έχουν καθόλου γνώσεις steam και προγραμματισμού καλό θα ήταν να ενταχθούν σε προ αγωνιστικές ομάδες  στη Β’ Γυμνασίου στη Γ’ Γυμνασίου, ώστε να υπάρχει χρόνος τόσο για την σωστή κατάκτηση των απαιτούμενων γνώσεων, την ανάπτυξη δεξιοτήτων, αλλά και την απόκτηση εμπειρίας με τουλάχιστον 1 συμμετοχή στον αντίστοιχο διαγωνισμό.

Τα αγωνιστικά προγράμματα του mellonlab έχουν εκπονηθεί για τους εγκεκριμένους Μαθητικούς Διαγωνισμούς από το ΙΕΠ και σύμφωνα με όσα προβλέπονται από το Νόμο και τις Εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.